Verantwoord gamen in het onderwijs

Verantwoord gamen in het onderwijs?

Het spelen van videogames wordt vaak in een negatief daglicht bekeken. Het maakt kinderen lui, het maakt kinderen gewelddadig, kinderen raken verslaafd en ga zo maar even door. Met Gamekunde willen we de andere kant van videogames toelichten.

Videogames zullen nooit de ‘traditionele’ lessen vervangen maar ze kunnen wel een krachtig gereedschap zijn om deze lessen te ondersteunen. Uit dit idee ontstond de website. We proberen om op dit platform een relevante lijst aan videogames, die een educatieve of pedagogische waarde hebben, aan te bieden . De games worden getest binnen de klas, op deze manier trachten we de kwailiteit van de games te bewaren en te garanderen.

Lander Van der Biest

Lander richtte in maart 2019 Gamekunde op.

In het dagelijkse leven is hij leerkracht in het zesde leerjaar waar hij zijn passie voor gaming vaak probeert te combineren met educatieve werkvormen.

Daarnaast richtte hij in 2011 ook GamingBoulevard op. Deze engelstalige website staat volledig in het teken van gaming en biedt tal van recensies over de nieuwste games.

Jean De Coster

 

Jean is leekracht in het secundair en vormt onze verbinding met het middelbaar.

Door zijn ervaring binnen de eerste graad zal hij enkele unieke projecten aanbieden in het Secundair Onderwijs. Hier lees je uiteraard alles over op Gamekunde.

Jean’s liefde voor gaming is enorm groot, hij is dan ook mede-oprichter van GamingBoulevard.

Ayla Brulez

 

Ayla is zelfstandig grafisch vormgeefster en oprichtster van Bluefury.

Fan van onze vector tekeningen op de frontpage? Contacteer haar zeker op haar eigen website voor een eventuele samenwerking in de toekomst.

Freelo Thema / Draait trots op WordPress / Grafisch werk door Bluefury