Het idee
Het ontstaan van Gamekunde is het resultaat van mijn passie voor games en liefde voor het lesgeven. Ik begon met gamen voor ik kon lezen en draag het medium nog steeds een warm hart toe. Dit merkte ik ook bij mijn leerlingen. Gamen is erg populair, dus waarom dan niet gamen in de klas?
Uiteraard kan je niet zonder reden gamen in de klas, het moet leiden naar een doel. In eerste instantie zette ik veel in op groepsvorming en welbevinden maar hoe meer ik gamen in de klas een plaats gaf, hoe groter de projecten steeds werden. Deze projecten kan je hier vinden, een plaats waar we leerkrachten en leerlingen willen tonen dat gamen niet altijd gelijk staat aan geweld of verslaving. Gamen kan ook positieve effecten hebben, het demonstreren hiervan is onze missie.
Later werd dit idee nog uitgebreid door een volledige lijst aan kindvriendelijke games toe te voegen, zodat Gamekunde niet enkel een plek wordt om educatieve games te ontdekken maar daarnaast ook leuke, kindvriendelijke games. Gamen is een feest en dat moeten we zo uitgebreid mogelijk vieren!